Thursday 6 December 2012

It's You


“Because you remain in my heart and I can’t erase you”


November 22, Kantin sekolah


“Really?”
“Yes Adhwa.”
“But really?”
“Ya, cik Adhwa Nadhirah. Flight lusa.” Amir bersuara lagi.
“Laa, tak jumpa la lepas ni?”
“Tomorrow never dies. Esok kita jumpa. It will be your treat.”
“Me?  No problem. Pagi jam 10, McD?”
“Set!”

November 23, McD

 Jam di tangan dikerling. Pukul 10.30 tapi Amir tetap tak muncul. Tahulah liat nak bangun pagi tapi for the last time nak jumpa kawan, takkan tak boleh nak rajinkan diri?

 Adhwa mula mencari nama Amir Afzan dan menekan butang hijau. Tut tut tut. Tak berjawab. Mana dia ni? Tangannya rajin pula nak bagi pesanan ringkas.

+ Amir, awak mana? Lupa kawan dah eh.

 Lama. Baru berbunyi blackberry kesayangan. Tapi sayangnya, Liyana yang call.

“Hello mak cik, cari aku kenapa. Dah rindu?”
“Ish, kau nih. Naddy, kau tak hantar Amir dekat airport eh? Aku terserempak  dengan dia dekat airport pagi tadi.”
“WHATT?!” Statik. Dia berdiri tegak. “Pagi? Pukul berapa? Kenapa aku tak tau?” Adhwa pantas keluar dari McD dan terus mendapatkan keretanya.
“Around 9. Itu lah. Aku ingat kau cakap esok baru dia balik. Yang awal sehari kenapa?”
“I don’t know. Okay, thanks inform me.” Talian dimatikan. Dia kecewa, marah dan lebih tepat lagi sedih. Pergi tanpa pesan. Itu ke kawan?

**

Even if I rained on

Even if I walk in the snow

Even if I born again

It’s only you

“Adhwa …” Gambar  Adhwa ditenung di dalam screen Samsung milik Amir. I’m sorry. Really sorry.
“I hate the starts of goodbye” Amir menghela nafas, melihat awan biru. Kini, dia dalam perjalanan ke rumah baru mereka. Papa dapat offer letter dekat sabah. Jadi, satu keluarga kena pindah.

**

I miss you again today

Because you remain in my heart

And I can’t erase you

R E A L L Y

“Bro, kenapa?” Naufal, jiran barunya bertanya.
“What’s wrong with me?” Amir menjawab dengan soalan semula.
“Muka kau, breaking up with someone.”
“Kinda. Missing my best friend.”
“A girl?” Amir angguk. “Dah agak.”
“Not a typical one but a special girl.”
“Love struck?”
“More or less. Itu zaman bebudak sekolah.”
“Sekarang?” Sengihan di bibir Naufal mula terukir kemas.
“Dude, are you trying to figure out something?”

Naufal ketawa. A short laugh. “Betul apa. Aku kenal kau dah lebih dari 5 tahun. Dan kau tak pernah steady with any girl only stick with them. Ha ha ha.” Naufal menghabiskan tawanya.

 “Stick with them? Mereka yang letak gam dekat aku, bukan aku nak dekat dorang.”
“Whatever it is, are you waiting for her?”

Diam. Terkedu. Dia tak tau nak jawab apa. Dulu, mungkin itu cuma perasaan tapi sekarang?

“Oi, berangan! So, mana dia sekarang?”
“Aku sure dia masih ada dekat bumi. Lost contact weh.”
“Aku dapat hidu your frustrated. Takpa, kata mak aku kalau ada jodoh tak ke mana. Pergi lubang cacing pun bakal jumpa.”
“Kalau ada jodoh, kalau takda?”
“Kalau takda, Nadia kan ada.”
“Mati hidup semula pun aku tak ingin!”

**

I only see you

I’m waiting and waiting for you

In case you come back

In case you come back again

“Adhwa!” Sentap. Siapa berani gelar dia dengan nama  tu? Toleh ke tak?
“Adhwa!” Sekali lagi namanya dipanggil tapi kali ini lebih nyaring.
“Adhwa Nadhirah!”

No comments:

Post a Comment