Saturday 10 December 2011

Cerita 2- Master Ego CHAPTER 26

SECOND DAY OF REUNION (MALAM)

Aisyah baru keluar dari bilik mandi, tiba-tiba handphone dia bunyi.

One new message

- Aisyah, discuss right now?

+ Ok, dekat mana?
Aisyah

-Kau tunggu aku dekat kaunter reception. Kau belom dinner lagikan?

+Belom. Ok, I’ll wait for you there. J
Aisyah

Click and send! Aisyah senyum sorang-sorang. Tapi kenapa message dari Acap macam pelik? Oh yes! ‘Acap Yang Hengsem’ dia tak letak. Lupa ke? Or dia malas? Watever it is, Aisyah nak senyum je hari ni.

**
Aisyah awal turun, Kali ni dia yang tunggu Acap. Handphone dia bunyi lagi. Mesti dari Acap ni.

- Aisyah, aku dah nak turun. Jangan lewat!

+Oke, aku tak lewat. Janji. J
Aisyah

Acap baru keluar dari pintu lift. Dia terkejut bila nampak Aisyah dah berdiri tunggu dia. Apehal dia boleh awal dari aku?

“Eh. Lama tunggu?” Acap tanya Aisyah.

“Taklah, baru 20 minit. HAHA” Aisyah gelak. Entah kenapa dia nak gelak je bila tengok Acap. Is this we called LOVE?

“Ohh, ok.” Acap hairan dengan perangai Aisyah. Baru kena rasuk jin notti ke apa? Senyum memanjang. Mesti dia tengah ingat dekat mamat tuh. Ishh. Sakit hati aku!

“Nak pergi mana nih?” Aisyah tanya. Acap ni suka sangat menyepi. Gagap pulak aku nak cakap dengan dia.

“Lupa. Nak bawak tuan puteri makan seafood. Jom!” Acap terus berlalu. Aisyah membontoti Acap. Dekat kepala Aisyah asyik keluar soalan macam ni je. Kenapa Acap tak tunggu aku? Kenapa mesti suruh aku ikut belakang dia? Since that, air muka Aisyah berubah.

Acap perasan riak muka Aisyah berubah since mereka on the way pergi dekat restaurant nih. Having candle light dinner. Bestnyaaa. Kalau lah dia jadi buah hati pengepam darah aku, seronok siott!

“Aisyah, kau ok?”

“Ok.”

“Makanlah.”

“Ok.” Pendek, itu je jawapan Aisyah.

“Kau tak OK ni. Aku buat salah ke?” Acap tanya straight to the point.

“Nope, I’m Ok.”

“People won’t say the same thing two times kalau betul-betul OK.” Bunyi Acap serius.

“Acap. I ask you something. Can i?”

“Sure.”

“Who’s in you heart?”

“No one.” Acap tak pandang Aisyah.

“Tell me, who’s in your heart.”

“No one.” Acap masih berdalih.

“Last chance Acap. Pandang mata aku. Who’s in your heart?”

“You!” Acap berlaga mata dengan Aisyah. Acap terkejut, mata Aisyah dah betakung dengan air.

“Aisyah, kenapa kau nangis? Sepatutnya aku yang menangis. Kau tau tak, aku suka kau dari dulu. Tapi aku biarkan perasaan tu. Petang tadi, bila kau cakap kau dah ada someone in your heart, hati aku dah pecah berderai. Kau tau tak?  Kenapa kau nangis pulak ni Aisyah? Stop crying my dear.”

“Kau pikir sapa yang ada dalam hati aku? Kenapa kau layan aku macam ni? Macam orang heartless je. Rasa macam aku ni tunggul kayu je. Kau buat slumber je. If you say, I am in your heart. Kenapa kau tak layan aku macam someone that in your heart. Why Acap? Why?!” Aisyah masih lagi menangis.

“Is that mean, in your heart is me?” Acap masih tak dapat tangkap maksud Aisyah.

“Yes! You’re in my heart!” Aisyah teriak. Dia dah tak malu. Tak kesah dengan pandangan mata orang lain.

“Aisyah stop it. Aku salah faham tadi. I’m sorry dear.” Acap memujuk Aisyah lembut. Tangisan Aisyah dah berhenti. Acap and Aisyah having their candle light dinner. After that, mereka balik ke bilik masing-masing. Tapi, mereka berdua lupa pasal performance untuk malam esok. Apelah dua orang budak dewasa ni kan? Dah happy happy lupa pasal benda important yang mereka patut discuss. Ai~

**
Pagi-pagi lagi Acap dah dikejutkan dengan bunyi handphone dia. Siapa message aku pagi-pagi buta nih? Belum subuh lagi la wei. Acap tengok skrin handphone.

One new message?

- Acap, kita lupa pasal performance for tonight!
Aisyah

+Oh no! Esok pagi bincang.
Acap Yang Hengsem J

**
Pagi-pagi lagi Acap dah bersiap. Tiba-tiba ada orang ketuk pintu bilik dia. Ijal lah ni. Nak heret aku pergi mana pulak nih? Acap bukak pintu.

“Apehal ni Ijal oi?”

“How’s your date dengan Aisyah petang semalam? Aku lupa tanya malam tadi. Aku balik lewat nak siapkan pentas untuk korang dua buat performance malam nanti. HAHA” Ijal gelak.

“ish, kau ni pun satu. Busuk busuk dah ketuk bilik aku. Mandi la wei. Nothing happen between us.”

“Yelah, turun sarapan sama ok. Tunggu aku. Aku dah ajak Ain, Aisyah dan suku sakat kita sarapan dekat tempat khas.” Ijal bersuara dan terus berlalu.

Pagi tu, lepas sarapan. Yang lain semua sibuk dengan haluan masing-masing. Hari ni takde aktiviti sangat. Sebab, ada yang busy nak prepare pasal dinner malam nanti. Almost semua yang busy pasal malam nanti. Tak terkecuali Acap dan Aisyah.

“So, apa kite nak perform malam nanti?” Aisyah tanya Acap.

“Perform solat.HAHA.”

“Serius la Acap oi.”

“Call me dear la babe”

“Erk, geliiii.”

“Ok, kita buat macam dalam paper ni.”

“Wow, what a great plan dear!” Aisyah tiba-tiba tersebut.

“Uh? What? Tak dengar. Sebut lagi. HAHA”

“Ishhh. Bagi free-tendang baru tau!”

“Wahh, garang nye dia sekarang.” Acap masih lagi nak mengusik Aisyah.

“Acappp!!!” Aisyah jerit. Acap berlari ke tepi pantai. Berkejarlah mereka berdua, dua orang budak dewasa yang dulu enemy-kawan-unknown status-in a relationship right now.

DINNER TIME

Tibalah acara yang dinanti. Performance yang dinantikan dari tadi. Highlight performance for tonight. Well, kalau dah Acap dan Aisyah yang buat persembahan memang akan jadi terbaik kan? Still ingat masa mereka perform lagu MLTR? Yeahh, audience are waiting for their performance tonight.

“Oke, for the next performance is nombor bertuah.” Alia selaku MC bergandingan dengan Mizan malam tu. Acap tak jadi sebab plan ditukar last minute.

“Oke Alia. Jom kita panggil orang yang nombor bertuah. My fairest sister, Aisyah Nadhirah and . . . .” Mizan pandang Alia.

“. . . and my coolest brother, Asyraff Ishak. Dijemput naik ke atas pentas sekarang.” Alia menyambung kata-kata Mizan. Well, lupa nak story pasal budak dua orang ni. Mizan dan Alia baru tamat belajar dalam course multimedia. Nama pun photographer kan? Berjaya jugak dua orang budak ni.

Aisyah dan Acap naik atas pentas. Mereka nampak tenang.

“Well, tonight like usual we did for the past few years. Both of us will sing a song for you all.” Acap mula dengan mukadimah.

Then, the performance begin. Acap dengan piano. Aisyah duduk berhadapan dengan mikrofon stand. Wellido, lagu Take A Look At Me - Greyson Chance (yaa, budak ni sangat famous sekarang!)


Acap be the first singer and the music start . . .


So long to electric fences
Not much left for me to run from now
Guess I'll turn myself around
I'm putting down my defensess
These wings are gonna take me off the ground
It's freedom sweet as sound


Aisyah . . .
And I'll admit that I was wrong
And it is obvious that I'm
Finally taking my fist down

Aisyah teringat balik kejadian petang kelmarin, dia confess pasal who's in her heart tapi Acap pulak salah interpret. Haishhh

“Urm, should I say there’s someone in my heart. He always in my mind. Right now, I think that he is in front of me."

Acap . . .
Would you stop and take a look at me now
Could you stop and take a look at me now
When your standing right infront of me
Your looking at the positive that was negative


"Would you stop and take a look at me now" Acap and Aisyah nyanyi together-gether at this part. Fikiran mereka melayang-layang for a moment.


"Aisyah, still remember what I said masa Form 4 waktu dinner hujung tahun?"

"Oh,yang kita nyanyi tu? Tak ingat. Kau banyak cakap macam mak cik jiran sebelah rumah aku."HAHA

"I said ' I will never forget your voice' "

"So?"

"Actually,aku nak cakap - I won't forget you forever and I love you" 

Acap & Aisyah:
And it gets more beautiful it gets more beautiful 
As the sun turns into rain
And the hurt turns into shame
And it gets more wonderful it gets more wonderful
Can you get this through your brain
That you can not lose again



Habis perform, Acap ajak Aisyah tengok bintang dekat langit. Searching for the brightest star.

“Acap, that the brightest I have ever seen. Hehe.” Aisyah tunjuk bintang yang paling terang.

“Mana? Aku tak nampak pun.” Acap masih mencari.

“Tu hah. Takkan kau tak nampak?”

“You know what Aisyah? You’re the brightest star among all the star.”


# THE END J #
Monday, 21.11.2011

2 comments: