Tuesday 6 December 2011

Prince Leo and Gadis Kuli batak Aries Part 2

Semenjak kejadian Aries kena kutuk oleh Lavedia. Makin ramai pulak yang nak buat hal dengan Aries. Mungkin sebab mereka tengok Leo tak ambik apa-apa tindakan. Sebab tu mereka berani. Sekarang ni, Aries dengan Leo pun jarang jumpa dekat sekolah. Dekat rumah je mereka selalu lepak. Leo busy dengan assignment hujung tahun dia. Dia kena manage business mak bapak dia. Bayangkan kena buat proposal? Mana tak dia kena serius. Sebab tu jugak la, Leo tak tau apa dah jadi dekat Aries. Kalau tak, Leo pasti dapat tau berita Aries kena buli dekat sekolah.

Waktu mereka lepak-lepak dekat rumah ada jugak Leo tanya pasal Aries. Leo ni take care semacam dekat dia. Makin take care pulak Aries rasa. Siap tanya dia dah makan ke belum. Sihat ke tak. Kalau bersin sikit pun dah kena pergi klinik. Haishh. Kalau Leo tanya pasal sekolah gerenti dia terus jawab semua ok. Padahal, semua tak ok. Dia kena buli. Hari tu kepala dia berdarah sebab kena pukul dua tiga orang students perempuan. Sama batch. Terpaksa dia pura-pura tidur awal. Takut Leo nampak kesan luka tu. Tapi, pagi tu nak turun sekolah kantoi pulakk.

“Eh, apesal dekat dahi kau tu macam luka?” Leo hairan dengan kawannya ni. Hari tu kaki cedera. Alasan, jatuh. Mulut derdarah, cakap tergigit. Tangan berbalut alasan dia tergunting tangan sendiri. Ni apa pulak alasan dia.

“Ohh, ni. Terhantuk dekat almari.” Gugup Aries nak jawab.

“Takkan hari-hari kau nasib malang?” Muka Leo penuh dengan persoalan. Aries hanya berharap kalau Leo tak suspicious apa-apa.

“Nak buat macam mana? Eh, dah lewat ni. Jom turun sekolah!”

“OK.” Pendek je Leo jawab.

***
Leo duduk dekat dalam bilik study dia. Tiba-tiba ada orang ketuk pintu.

“Masuk.”

“Tuan Muda panggil saya?”

“Yes, Uncle Bad. Boleh tolong saya tak?”

“Its my honour Tuan Muda.”

“Boleh tak Uncle Bad siasat apa jadi dekat Aries waktu dekat sekolah. Tolong awasi dia dekat mana pun dia berada.  Tapi make sure, Aries tak tau.” Leo beri arahan. Dia tahu ada benda tak baik jadi dekat Aries kalau hari-hari dapat nasib malang yang pelik.

“Baiklah Tuan Muda Leo.”
***
“Hoi Aries!” Lavedia and the gang jerit nama Aries. Lavedia sekarang ni dah ada pengaruh besar macam Leo. Walaupun tak sebesar Leo pengaruh dia tapi cukup kuat untuk lawan Aries yang seorang diri ni.

“Apa lagi? Nak kacau aku lagi ke?!Apa yang korang nak hah!” Aries dah tak tahan. Kalau selalu, dia tunggu je mereka tu buat kacau kat dia. Dia sabar je. Kali ni, dia tak tahan dah.

“Kau tau kan apa yang kami nak?” Miranda tiba-tiba bersuara. Miranda ni orang kanan Lavedia. Harap muka je cantik, perangai macam hantu takde gigi.

“Apa? Leo? Korang nak sangat pergilah kat dia. Aku tak hingin tau tak!” Dalam nada yang marah tu, Aries yakin dia tak nak cakap ayat ‘aku tak hingin dekat Leo’. Entah kenapa. Apa pulak perasaan dia sampai macam tu. Mungkin dia tak nak hilang seorang kawan baik merangkap abang angkat yang baik macam Leo tu kena hidup dengan perempuan-perempuan yang macam hantu macam dekat depan mata dia ni. Mungkin. Itu hanya kemungkinan.

“Oh ye ke? Kami lupa kau tu orang gaji dia je kan? Mana ada hati kat dia kan? Kalau ada pun, kau sedar la diri kau tu tak setaraf!” Lavedia dengan mulut bau longkang dia tu. Menyampah aku! Aries mengutuk dalam hati.

“Kalau dah tau, jangan kacau aku lagi!”

“Selagi kau tak berambus dari hidup Leo. Selagi kau tak berhenti sekolah. Selagi tu aku dan semua orang kat sini kacau kau. HAHA” Lavedia memang cukup pandai membakar semangat Aries. Dah berapi, berasap dah si Aries.

“Fine! Aku kalah! Mulai esok korang takkan tengok aku lagi. PUAS?!”

“Belum puas. Selagi kami nampak batang hidung kau dekat sini.” HAHAHA. Lavedia and the gang ketawa besar. Meraikan kejayaan diorang. Aries berlalu dengan perasaaan yang berbelah bagi. Antara nak terus sekolah sini atau dia perlu lari dari hidup Leo. Tapi, mana dia nak pergi? Apa kata mama dengan papa nanti? Mesti Leo tak bagi dia keluar dari rumah.

***
Balik dari sekolah, Aries merangka idea. Dia mendail satu nombor.

“Hello mama! How are you?” Mama Aries merangkap ibu kandung Leo.

“I’m fine dear. What’s wrong call ni?”

“Papa macam mana? Sihat? Salji dekat Canada best ke?” Aries masih tak nak bagi tau niat sebenar.

“Papa okay sayang. Cakap dengan mama apa yang Aries mahu ni? Walaupun mama tak lahirkan Aries tapi mama tau Aries nak cakap sesuatu.”

“Mama, kalau Aries nak tukar sekolah boleh tak? Aries dah bosan dekat sini.”

“Eh? Ada pape masalah ke? Leo buat hal dekat Aries ke?”

“Takde pape la mama. Aries dengan Leo okay je. Tak caye tanya Uncle Bad.HAHA” Aries gelak yang dibuat.

“Betul okay je ni? Nak tukar sekolah kat mana? Duduk dengan Mama kat sini nak tak? Baru best mama ada kawan. Boleh kita buat window shopping every week.”

“Boleh jugak Ma! Aries ikut je.” Dalam hati Aries tengah pikir sesuatu. Kalau dia ikut mama, macam mana dengan Leo kena hidup sorang2 dekat rumah yang besar mengalahkan istana ni? Ishh, tak payah pikir. Selesai bercakap dengan Mama, Aries mula mengemas pakaian. Sabtu ni dia akan berangkat. Goodbye Leo. Waaaa, nada dia sedihh. Dan dia rasa, dia kena sabar untuk tiga hari lagi kena ganggu manusia setan tu. Habis la dia esok. Jahanam.

**
“Tuan Muda Leo maaf mengganggu.”

“Ohh, Uncle Bad. Takpe, any prob?”

“Saya nak laporkan pasal Aries.”

Leo mendengar dengan teliti semua yang Uncle Bad bagitau pasal Aries. Rasa nak meletup dah telinga dia dengar semua tuh. Seteruk tu mereka buat dekat Aries. Dah lebih dari batas ni! Patutla dia macam pernah dengar nama Lavedia tu. Budak sekolah tu, yang baru masuk sekolah ni. Mungkin 3 bulan lepas kot. Dia yang sahkan pelajar tu masuk sekolah ni. Ishh, menyesal aku sign! Leo mendapatkan handphonenya dan terus buat panggilan.

“Aries, jum kita keluar makan petang ni. Terus hang out.”

“Pergi mana?” Ada suara dihujung talian tu.

“Adalah. Kau bersiap, nanti Uncle Bad ambik kau.”

***
Café Alamanda,
Pukul 3 petang

“So, kenapa ajak aku makan sini?” Aries tanya Leo sebab dari tadi leo asyik senyap je. Dia Cuma cakap masa nak order aiskrim kegemaran dia dan Aries.

“Uh?” Leo terkejut.

“Wahai Tuan Muda Leo, kenapa ajak saya makan sini? Tak takut press nampak?”

“Alahh, saja nak bawak kau makan dekat luar sekali sekala. Biarlah press nampak.” Dalam hati Leo sambung kata-katanya. Kalau press nampak aku cakap you’re my wife-to-be. Gatal kau Leo. Dia tak tau bila dia ada perasaan yang aneh macam tu dekat Aries. Yang pasti semua tu happen just like miracle.

“Kira ni semua kau belanjakan? HEHE” Aries dah senyum lebar. Baru sekarang dia rasa heaven. Kalau dengan Leo, anytime dia rasa macam dekat heaven je. Walaupun mereka selalu nak bertekak tapi mereka tetap akan jadi baik.

“Yeap! I treat you. Dah, makan banyak-banyak. Mana tau your bad luck akan berubah.” Leo cakap penuh dengan makna tersirat.

“Oh yelah! Lupa nak cakap. Aku memang lucky hari ni. Kau belanja ni satu hal. One more thing, aku nak pindah sekolah. Dengan mama dekat Canada. Sabtu ni aku dah fly. Yippieee!”

“WHAT?!” Leo terkejut. Separuh menjerit.

“Slow down la. Aku tau kau terkejut. Tapi this is my decision and mama pun dah setuju. Hehe.”

“But why? Kenapa cepat sangat? Takkan tak boleh tunggu lepas habis sem ni? Berapa bulan lagi kan? Ke kau ada masalah?” Leo cuba memancing Aries.

Aries diam. Tengah berperang dengan perasaan sendiri. Ye, memang aku ada masalah Leo. Semua student perempuan dekat sekolah tu tak suka aku. Hari-hari aku kena buli diorang. Aku dah tak kuat nak face semua tu. Aku tak nak bagitau kau. Aku taknak kau pikir banyak pasal aku. Ehhh, macam Leo kesah sangat dengan kau kan? Urghh, kau tu yang ambik kesah sangat pasal dia. Kau takut nak hilang dia. Cakap je lah kalau kau suka dia. Cakap je lah yamg kau akan rindu dia kalau kau pergi Canada!

“I’ll missing you.”

“Hah? Apa kau cakap?” Aries terkejut dengar apa yang leo cakap. Dia macam tau je aku tengah cakap aku akan rindu dia. Wahhh, dia akan rindu aku. Perasaan tiba-tiba berbunga.

“I won’t say again. LIVE. So, baik kau cakap apa prob kau.” Aries berkerut. Dia masih tagih jawapan aku.

“Er.. er…nothing. Takde problem. Sure, no prob.” Aries jawab perlahan.

“Tapi boleh kau explain apa dalam gambar ni?” Leo bagi foto-foto yang Uncle Bad capture.

Aries terkejut. Gambar Lavedia tengah bercakap dengan dia. Gambar dia kena pukul. Gambar dia kena buli. Semualah! Alamak, kantoi!

“Ni, abaikan je lah.” Akhirnya Aries hanya mampu cakap tu.

“Aku takkan biarkan. They are too much. Mereka patut dapat balasan yang setimpal!”

“Hey, kalau kau tak nak apa2 jadi kat aku, jangan buat mereka macam tu.”

“Kau jangan baik sangat, nanti mereka pijak kepala kau.” Leo serius.

“Tapi mereka nak habis sekolahkan? Biarlah. Aku pun dah nak pindah ni.”

“Tapi aku tak nak kau pindah. Macam mana dengan aku?”

“Kau go on dengan life kau kat sini lah.” Tipu. Dalam hati Aries dia cakap lain. Then, you should stop me. Jangan biarkan aku pergi.

“Mana boleh. Kau dah janji nak jadi KULI BATAK aku forever!” Tiba-tiba dia dapat akal bernas nak cakap macam tu.

“Ah? Watever.”

“Hey, kau akan jadi wife aku. So, kau akan jadi kuli batak aku forever. Until the death comes near me.Ingat!”

Aries  masih terkejut. Apa yang Leo cakap ni. Ini ke cara dia nak cakap dia sayang kat aku?

“What are you trying to say?”

“I had loved you. I love you and I will love you forever. Be my only one KULI BATAK will you?” Leo cakap. Romantik gila! Cuma spoil mood bila dia cakap 'be my only one kuli batak'!Dengan senyum nakal dia tuh. Makin la si Aries cair.

“Yes, I will MR G.” Serentak ketawa mereka tercetus.

Masa-masa macam ni pun mereka boleh buat lawak. Spoil mood yang dah sedia ada romantik. Ok, we make it short. Aries and Leo engaged. Awal sangat la tunang. Takpe, our story. Kami punya suka. Aries tak jadi pindah. Masih sekolah di tempat yang sama dan Lavedia kena buang sekolah. Leo still nak buang Lavedia dari sekolah sebab bagi dia Lavedia dah melampau sangat sangat. Boleh memalukan pihak sekolah. Aries akur dengan apa yang Leo buat. Hidup mereka aman. Takde orang yang berani kacau Aries lagi. Kalau dalam paper dah heboh pasal dia dah jadi tunang Tuan Muda Leo. Apa lagi orang nak cakap kan? Mana mereka berani nak hentam si Aries.

3 years later . . .

"Aries, wake up." Bisik Leo. We're married. Now, Aku dah jadi dah jadi CEO and my beloved wife Aries be my PA. Hehe.

"Huh? Hari ni sabtu. Nak gi tido lagi. Don't wake me up!" Aries masih mamai. Mata masih kelat. Lewat tidur semalam sebab teman si Leo buat kerja. Haishh

"Happy Anniversary one year sayang." Leo bisik lagi kat telinga Aries. Serentak Aries bangun dari tidur dan terus statik. What? Anniversary? Berapa hari bulan hari ni? Ohh, dia lupa tarikh. Kalau terang2 dah husband dia cakap anniversary means that today is 15 November. Gahh, present lupa!

"And you forget it right? Takpelah, i'll be your reminder forever." Satu cubitan hinggap dekat pipi Aries.

"Sakit la wei! Cakap sayang tapi cubit!" Aries sengaja buat nada marah.

"HAHA. Tengah express-kan rasa sayang lah ni. SURPRISE!" Leo buka pintu beranda bilik mereka. Breakfast set. Siap dengan cake.

Hidup Aries sekarang bagaikan magic. Hari-hari ada surprise. Heaven always dengan husband tersayang, Leo.

To queiro mucho Leo <I love you very much Leo> - Aries
THE END.

1 comment:

  1. bestnya.. kalau boleh smbng lgi, and uat mreka ada baby.. lagi cute and sweet

    ReplyDelete