Friday 25 November 2011

Cerita 2- Master Ego CHAPTER 19

Handphone Nokia E71 Aisyah vibrate, sebelum subuh. Aisyah fikir alarm handphone dia dah bunyi, rupanya ‘one new message’. Siapalah yang bagi text pagi-pagi buta nih? Ikut jejak langkah Tan Sri P Ramlee ke apa? Aisyah tersengih sorang2. Teringat kata-kata P Ramlee dlm satu babak lakonannya.

+Aisyah, jumpa aku kat tempat biasa! Recess time, ok?!
  Acap yg HENSEM :)

Acap? Tempat biasa? Mana pulak tempat biasa nih? Selalu ke aku jumpa Acap dekat ‘tempat biasa’ yang dia dok cakapkan tuh???? Mak oiii,dia ni beri maklumat biarlah terang, susah aku nak interpret data pagi-pagi buta macam nih.

**
Oke! Send! Kalau Ijal tau Acap hantar message dekat anak dara orang pagi-pagi buta macam ni,memang kena bahan oleh Ijal 4 hari 3 malam! Bukan dia sengaja nak kacau orang pagi-pagi buta, tapi ada satu hal yang force dia sampai suruh buat macam tu. Dah seminggu benda tu jadi, dan buatkan Acap pecah kepala nak pikir. And its all about one name, AISYAH.

Since Hari Sukan Wira Bakti, Aisyah buat perangai. Tak. Tak. Sebelum sebelum tu dah Aisyah buat perangai. Selalu je nak jauhkan diri dari Acap. Acap tak tau kenapa Aisyah dah tak berapa tegur dia. Aisyah dah tak gurau dengan dia. Cakap pun hal yang penting je. Aisyah. . . . kenapa kau buat aku macam ni? Acap mengeluh.

Recess time,
Kelas 5 Piranha.

“Aisyah, jgn mengadap buku lah wei. Rehat ni. Out la, canteen?” Ain memujuk.

“Malas la mak cik. Kau tak hengat dunia ke SPM brapa bulan je lagi?”

“Aku tau la but now is rest time. R-E-H-A-T. Rehat! Jom, ikut aku pergi kantin. AKu nak beli makanan. Lapar!” Ain tarik Aisyah. Minah nama Aisyah ni, kena paksa baru bontot dia tu boleh angkat. Kaki boleh jalan. Kalau tak, kaku je dekat kerusi dan meja kesayangan .

“Mak cik oiii! Kejamm!” Aisyah angkat. Habis rebah kerusi Aisyah. Memang terabur  lah. Ain dah tak peduli.

***
Recess time,
Taman belakang sekolah.

Acap mundar mandir. Tunggu Aisyah dari tadi tak pernah muncol! Sabar Acap. Sabar! Acap dengar derap kaki manusia tengah jalan ke arah dia. Dia toleh dan senyum lebar.
“Acap!” Orang tu panggil nama dia dan terus peluk dia. SHIT! Meeza, minah bongeng bengap dan segalanya, sial ahh! Dan, Acap terkejut for the second time. Aisyah. Aisyah nampak Meeza peluk Acap. Or Aisyah salah tafsir? Aisyah terus berlari. Damn! Meeza ni memang nak kena dengan aku!

“Woi, what the F kau buat macam ni! Lepaskan aku!”Acap try tolak Meeza. Eee, geli aku geli. Tolak tangan kaki menggedik. Lastly, Acap tolak bahu Meeza dengan kasar sampai Meeza jatuh. Kalau dia besar gedabak, memang macam bunyi gorilla jatuh kot.

“Sial kau!”Acap terus berlalu. Dibiarkan Meeza merengek, menangis. Luka ke kau, darah sana sini ke,aku tak kesah! Apa jenis perempuan. The most important thing now, AISYAH!

***
Aisyah menangis dalam tandas. Kenapa kau menangis Aisyah? Kenapa? Apesal kau nak nangis pasal benda tu? Bukan salah dia, bukan salah dia. Kau tau kan perempuan tu memang menggedik dengan dia. Memang ada hormon ‘kenja’ dalam darah dia tu. Jangan la kau pikir benda lain. Makin dia fikirkan hal tu, makin dia menangis.

Acap, kau memang sengaja hantar message pagi-pagi buta dekat aku ke? Nak suruh aku tengok drama kau? Tengok drama kau yang keji tu? Damn.

Ain di sebelah tak tau nak buat apa. First time dia tengok Aisyah menangis without reason. Baru je dia selesai beli makanan, dia nampak Aisyah berlari.

“Aisyah, enough. Don’t cry. Kite kena balik kelas ni. Dah habis masa rehat.” Ain mula memujuk.

“Leave me alone. Kejap lagi aku balik kelas. Kau balik lah dulu.”

“Are you sure? Kau jangan buat benda yang tak betol.”

“Dear, aku kuat iman. No reason untuk aku buat benda yang out of our sense.”HAHA. Aisyah gelak tapi still air muka dia memang nampak sedih.

“Aku balik dulu ok?” Tak sampai hati nak tinggalkan tapi arahan Aisyah ni tak boleh nak dilawan masa macam ni. Ikut je.

***
A few days later . . . .

Mata Acap asyik melilau ke sana ke mari je dari hari tu. Since the day Aisyah nampak benda yang tak sepatutnya. Dari hari tu dia try cari Aisyah, tapi tak jumpa. Bukan, Aisyah selalu mengelak. Dia saja nak dera aku. Urghhh, kenapa lah jadi macam ni. Aisyah! Kejar Acap, cepat!

“Aisyahhh!!!!” Acap teriak. Aisyah dengar tapi dia buat tak tau. Dipantaskan kaki dia selaju mungkin. Kalau boleh nak jadi super sonic!

“Aisyah Nadhirah Ariff Sameon! I’m talking to you!” Acap dah mula menjerit. Ni memang nak buat drama lagi lah ni.

“What?!” Aisyah jerit. Sama tinggi suara macam Acap. Mana boleh kalah.

“What you saw is not what you think!” Acap harap sangat Aisyah faham maksud dia.

“Bedebah! For what kau bagitau aku semua ni?Dah laa. Over with it!” Aku tau la, apa yang aku nampak tak macam apa yang aku pikir. Apa yang aku nampak kau dua berpelok. Apa yang aku pikir, perempuan tu pelok kau. Realiti nya, entah entah kau yang gatal nak peluk dia depan aku. Fucking shit!

“I regret telling you all this stupid thing. Just remember this, I NEVER EVER knew you from the start.Get lost!”Acap terus beredar. Muka dia merah sangat. Aisyah terkedu. Tak dapat nak buat apa.

***

“Aisyah, kau tau tak budak Meeza kenjit tu dah pindah sekolah?” Ain dah mula buka cerita.

“Apesal pulak?” Aisyah jawab malas. Dia malas nak tau pasal perempuan tu. Pasal si Trojan tu. Past is past. Bagus dia fikir pasal SPM.

“Sebab maruah dia jatuh.” Ain slumber badak je bagitau Aisyah.

“Ohhhhh.” Ain aku lebih tau la. Maruah dia jatuh sebab kena peluk Acap. Perempuan mana yang tak malu? Kan Ain? Macamlah si Ain tu boleh dengar apa yang dia tengah bebel.

“Kau tak nak tau citer sebenar ke?” Ain masih memancing Aisyah.

“Hah, kalau kau nak bagitau aku sangat sangat, citerlah. Aku dengar tapi aku buat kerja. Itu je.”

“Maruah dia jatuh sebab dia kalah bertaruh. Dia bertaruh dengan budak 5 Ramona yang dia dapat tarik perhatian Acap. Tapi lain yang jadi.”

“Apa yang jadi?” Aisyah berminat nak tau. Jadi telahan aku salah ni? Jadi Acap tak bersalah lah ni? Oh God!

“Haaa. Acap tolak dia. Dan bentak dia. Aku tau citer ni pun dari Ijal. Budak kelas lain tak tau. Sebab Acap tak suruh bising. Mungkin dia malas nak malukan si Meeza tu kot.” Ain meneruskan kerja dia.

Aisyah terkedu dengar apa yang Ain cakap. Tak Ain, bukan sebab dia tak nak malukan perempuan tu. Sebab aku. Dia tak nak aku tau. Dia memang dah putus harapan dengan aku. Aisyah rasa bersalah sangat-sangat dekat Acap. Tapi, dia masih ingat kata-kata Acap.


“Just remember this, I never ever knew you from the start.Get lost!”

I think, better this way. Biarlah macam ni. Dia yang cakap macam tu dulu. So, let him go. Bye Acap.

No comments:

Post a Comment